view_column
menu

Trendy UX 2016

W Sanprint zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszym świecie świat wirtualny i realny zaczynają tracić wyraźne rozgraniczenie. Firmy – ale także coraz częściej i osoby prywatne – muszą dbać o swój wizerunek zarówno w realu jak i w Internecie.

Wychodząc naprzeciw temu, rozwijamy się i w zakresie szeroko pojętego DTP i w zakresie Internetu. Poniżej kilka ciekawych podsumowań trendów jakie zyskują na znaczeniu i jakie były głównie realizowane w ramach stron internetowych w roku 2016.

Najważniejsze trendy w stronach internetowych 2016 roku

Grafika poniżej prezentuje to na co należy dziś zwracać szczególną uwagę przy projektowaniu własnej witryny internetowej. Zanim jeszcze przejdziemy do grafiki kilka najważniejszych punktów od ojca dyrektora wraz z subiektywnym komentarzem.

  • Obrazki na całą stronę – Tak pod warunkiem, że skupiamy się na promocji produktu/usług. Jeśli naszym towerem jaki sprzedajemy jest ekspercka wiedza lub specjalistyczny produkt wymagający dokładnych opisów, takie rozwiązanie nie powinno być realizowane a jeśli już sięuprzemy… róbmy to bardzo ostrożnie i z głową 🙂
  • Strona z podziałem na dwa – Tłumaczenie trochę kulawe ale ogólnie chodzi o to by pokazać Internaucie dwie możliwości jakie ma do wykorzystania. I to jest bardzo dobre podejście dla wszelkich Landing Page’y pokazujących nasz produkt czy usługę. Landing Page powinien być wsparty normalną już stroną ze szczegółami, na takich splitach warto ograniczyć komunikację do minimum.
  • Jednoodcieniowe kolory – No cóż i tak i nie 🙂 Wszystko zależy od efektu jaki chcemy osiągnąć, grupy docelowej, naszych Klientów i ich percepcji. W większości przypadków jednak takie podejście się sprawdzi i dobrze sprzeda nas i nasz produkt.
  • Priorytetyzowanie nawigacji – Kolejne kulawe tłumaczenie :). Tutaj chodzi o to by już w menu pokazać użytkownikowi to na czym nam zależy, żeby kliknął. To takie podgrzewanie już i tak gorącego miejsca na stronie internetowej, które… sprawdza się bardzo dobrze 🙂
  • Jak najmniej wysiłku przy zbieraniu danych – Pamiętacie te super rozbudowane formularze zbierania leadów, oferujące różne opcje, wymuszające wpisania kilku, kilkunastu pól, akceptacji kilku zgód i regulaminów… no więc to były formularze robione przez informatyków :). W 2016 wzięli się za nie UX managerzy i ograniczylije do niezbędnego minimum. Czego potrzebujesz by poznać klienta, jego potrzeby i zaoferować swój produkt? Jego emailu lub telefonu. Jeśli tak to nie pytaj go o preferowaną godzinę kontaktu, formę kontaktu, zakresu produktów o jakich che porozmawiać itp. Po prostu zadzwoń/zamejluj i się dogadaj a do tego wystarczy formularz z jednym polem do wprowadzenia.
  • Video – Wiecie jaka była pierwsza piosenka wyemitowana w MTV? „Video Killed the Radio Star” zespołu The Buggles. To samo dzieje się dziś w Internecie. Powoli ale systematycznie. Tak jak dawniej Video zabiło gwiazdy radiowe tak dziś ubija piszące gwiazdy internetowe… i tak jak dawniej kompletnie nie ubiło radia tak i teraz kompletnie nie ubije copywritterów 🙂
    Niemniej treści wideo to bardzo ważny kierunek i na nim powinniśmy kierować się tworząc także treści w internecie. Co ciekawe nie muszą to być treści profesjonalne z aktorami etc. Wystarczy szczerość i prawdomówność, a internauci wybaczą wiele niedociągnieć. Dla co bardziej lubiących rozwiązania techniczne można wesprzeć się narzędziami typu http://www.powtoon.com/ żeby w łatwy sposób stworzyć film reklamujący swoją usługę czy produkt… czy nawet siebie albo szkolenie jak zrobiłem to kiedyś na http://emailninja.pl/. To naprawdę nie jest trudne i można zrobić w warunkach całkowicie domowych.
  • Przyklejone CTA – to dla stron z promocją czegoś – raczej Landing Page i racej w wersji mobilnej wręcz telefonowej. Tak przyklejony przycisk akcji nie przeszkadza a ułatwia w razie podjęcia pozytywnej decyzji, kliknięcie i zakup.
  • Pocztówki – Tego nie rozumiem. Fenomen tego typu rozwiązań bazuje na dostarczaniu jak najmniejszej ilości treści odbiorcom i jak największej klikalności. Niby przemawiamy tu obrazem… mi jednak w takim rozwiązaniu brakuje choćby zdania komunikatu ale z drugiej strony zdaję sobie sprawę że jestem stary wapniak i moje przekonania w dzisiejszym Internecie mogą być – i zapewne są – nieco przestarzałe 🙂
  • Jednokolumnowy CTA – kolejny trend gdzie można powiedzieć: „no normalnie odkryta Ameryka :)” Niby wszystko jasne niby każdy to wie… to dlaczego wcześniej tego nie stosowano i otaczano nasz przycisk CTA tekstem, obrazkami itp spychając go niejako na boczny plan. A CTA ma być na pierwszym i najważniejszym planie. ZAWSZE 🙂
  • Sprzedaż spersonalizowana – Sprzedając produkt personalizuj co tylko się da. Niech Klient jaki wejdzie na Twoją stronę wie, że to jest jego strona, jego produkt i z Tobą i tylko z Tobą chce robić biznes bo wie, że rozmawiacie tym samym językiem. Użyj tak wiele informacji o Twoim użytkowniku jak to tylko możliwe i zaprezentuj mu to czego potrzebuje. Pokocha Cię 🙂

Ok to tyle subiektywnych ocen, z chęcią poznam Twoje :). Na koniec jeszcze obiecana infografika.

ux-trends

 

Related Post


Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *