view_column
menu

Spójny wizerunek a wzrost sprzedaży, czyli zdobywaj tylko z klasą!

Słyszałeś kiedyś o tym, że jak cię widzą, tak cię piszą? Pewnie tak i dlatego od lat starasz się dobrze ubierać, dbasz o formę, własną prezencję. Nikt nie musi ci tłumaczyć, że na spotkaniu służbowym trzeba nienagannie wyglądać, bo w ten sposób nie tylko podkreślasz swoją własną wartość, ale okazujesz szacunek. Dajesz do zrozumienia, że są wystarczająco ważni, aby pokazywać klasę. No właśnie. Siebie już ubrałeś, zadbałeś o swój wizerunek. A co z firmą?

Czy to możliwe, aby wizerunek wpływał na sprzedaż, ilość klientów czy zainteresowanie ofertą? Oczywiście. Skoro tak, dlaczego tak wiele firm zaniedbuje właśnie ten obszar?

Wynika to głównie z przekonania, że:

  • Lepiej najpierw wydać pieniądze na coś „ważniejszego”
  • Wizytówki, papier firmowy i gadżety mogą poczekać
  • Stronę www można zrobić po kosztach, a w przyszłości „postawi się nową”, kiedy będą na to fundusze.

To wszystko prawda, bo budowanie wizerunku i marki składa się z wielu etapów. Jednak najczęściej jest tak, że odkładanie rzeczy „na potem” oznacza pozostawienie je odłogiem na długo i zastanawianie się, dlaczego interes nie idzie tak, jak powinien?

Hanging out here today, thanks to an awesome Googler✨ #google #youtube #awesome #zurich #zürich #switzerland #europe #travel #travelblogger #blogger #lifestyle #lifestyleblogger #love #life #discover #picofday #potd #notagator #instagramers

A photo posted by Susie Lou (@wanderingguru) on

Pierwsze wrażenie ma kluczowe znaczenie

Zacznijmy od zupełnie innej strony. Zanim pomyślimy, jak widzą cię klienci, zastanów się, jak odbierają cię twoi pracownicy?

Dobry, profesjonalny zespół to klucz do sukcesu. Każdy pracodawca, który zna się na biznesie ma świadomość, że to w ludziach tkwi siła. Super, tylko że rynek pracy się zmienia. Ludzi, którzy szukają pracy w poważnej, stabilnej firmie z możliwością rozwoju, rośnie. Jeżeli więc osoby, które zapraszasz na rozmowę kwalifikacyjną zobaczą kiepską, chaotyczną stronę www, co sobie pomyślą?

Ci najlepsi być może nie wyślą nawet CV. Bo najlepsi szukają najlepszych. Ci, którzy przyjdą na rozmowę kwalifikacyjną, będą oceniać każdy detal zastanawiając się, czy to miejsce pracy da im to, czego pragną. A przecież nie tylko o pieniądze chodzi, ale również o prestiż. A prestiż wyraża się w wizerunku!

Zapytany przeze mnie Michał Stachura, właściciel marki SANTRI, podpowiada:

Może nie tyle odstraszałoby mnie to przed szukaniem tam pracy, co raczej od wysyłania CV do tego typu firmy. Firma z niedopracowaną stroną internetową, w dzisiejszych czasach, poza jednym wyjątkiem jaki znam, powoduje uczucie czegoś, co jest, kolokwialnie mówiąc, „niskiej jakości”.

☛ No właśnie. Kto chciałby kojarzyć się z dziadostwem?

Widząc firmę z super stroną internetową, otrzymując materiały, na firmowym papierze i gadżety sygnowane eleganckim logo Pracownicy otrzymają jasną informację, że trzeba dorównać kroku i swoją pracą starać się wspierać dobry wizerunek firmy. Tak samo działa to na naszych potencjalnych Klientów. Na pewnym poziomie warto zainwestować w ładny i elegancki wygląd własnych materiałów jakie wykorzystuje się w komunikacji. Dobrze ujął to Michał Sadowski z Brand24

sadek

Je się oczami

Taka jest prawda. Kochamy ładne opakowania, piękne prezentacje, apetycznie wyglądające potrawy. Finezyjnie podane danie zapamiętamy nie tylko ze względu na smak! Podobnie rzecz ma się z wizerunkiem twojej firmy. Spójna komunikacja sprawia, że zapamiętamy markę i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Przykładu nie trzeba szukać daleko. Wystarczy pomyśleć o wielkim gigancie, jakim jest Apple. Klienci kochają tę markę i prawda jest taka, że z chęcią płacą za znak jabłuszka na gadżetach, bo zależy im na prestiżu, jakie ono symbolizuje.

Дорогие покупатели,в магазине i.Hit действует рассрочка! Она выдаётся на телефоны, стоимостью до 20.000 рублей и сроком до полугода! 😉Вам должно быть 21+, с собой нужен только паспорт!👍🏻 Если телефон выше 20 000 рублей, можно оформить кредит без первого взноса на срок от 6 до 36 месяцев! 🙂 #apple#iphone#ihit#ulyanovsk#ulsk#ios#instaphone#phone#iphonesia#iphoneonly#Ульяновск#Ульск#Аквамолл#ДомГончарова 🔻Наш адрес: ул Карла Маркса ,13а, корпус 2, офис 504 🔻Телефон для связи :8(937)275-73-67

A photo posted by Рефы, новые и бу iPhone!🔝 (@i.hit.ulyanovsk) on

☛ Co więc zrobić, aby znak twojej firmy zaczął się kojarzyć z czymś prestiżowym i solidnym?

  • Przejrzysta, nowoczesna strona internetowa to doskonały początek „znajomości”
  • Oferta zaprezentowana w eleganckim folderze da wrażenie ekskluzywności
  • Jakość papieru firmowego i wizytówek udowodni twoją dbałość o detale.
  • Charakterystyczny, dobrze zaprojektowany logotyp umocni przekonanie, że jesteś marką godną zaufania. W końcu na to pracuje się najciężej!

The cedary-spicy, aged Sumatra #ChristmasBlend and some quiet time alone. 💯

A photo posted by Starbucks Coffee ☕ (@starbucks) on

Marka sama w sobie, czyli Starbucks

Spójny wizerunek daje poczucie bezpieczeństwa

Dalej wszystko zaczyna pięknie się rozwijać i współgrać ze sobą. Zakładamy, że twoja oferta jest solidna, a usługi i produkty pierwszej klasy.
Klienci czują się dopieszczeni. Dzięki spójnemu wizerunkowi mają przyjemne wrażenie, że współpracują z inteligentnym i kompetentnym partnerem biznesowym, u którego sprawy nie dzieją się z przypadku. To daje poczucie bezpieczeństwa. Z kimś takim chce się kontynuować współpracę i zlecać kolejne projekty.
Kogoś takiego bardzo chce się polecać innym osobom, bo sprawdzona marka, którą się odkryło, to powód do dumy.

Czy zatem dobry wizerunek równa się dobra sprzedaż i lojalność?

Tak, bo działasz dzięki temu na wszystkich możliwych frontach, nie pomijając rzeczy ważnych i tych (pozornie) mniej ważnych.

  • Dajesz świetny produkt lub usługę
  • Współpraca z tobą to przyjemność i klasa sama w sobie
  • Twoje materiały reklamowe i gadżety utwierdzają w przekonaniu, że z takim partnerem biznesowym warto współpracować jak najdłużej!
  • Klient ma wrażenie, że może się od ciebie wiele nauczyć
  • Solidne materiały, takie jak strona www, wizytówka, foldery reklamowe świadczą o tym, że nie oszczędzasz na jakości

To pozyskuje nowych klientów, utrzymuje lojalność obecnych i sprawia, że wieści o twojej firmie roznoszą się lotem błyskawicy.
Pozostaje więc pytanie: czy chcesz dynamicznie się rozwijać i z miesiąca na miesiąc maksymalizować przychody? Jeżeli tak, wiesz już, co stanowi twoją bazę. Do dzieła!


Podobał Ci się ten tekst? Zapisz się do naszego newslettera.


danuta-awolusiO autorce

Danuta Awolusi – copywriterka, redaktorka. Pisarka i wokalistka gospel, zakochana w muzyce.

Related Post


Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *