view_column
menu

#5 elementów, które zatrzymają odbiorcę na twojej stronie www!

Poszukiwanie idealnej strony internetowej to wyboista droga. Czasem ktoś nam coś „wciśnie”, a czasem każe wybierać spośród miliona propozycji. I bądź tu mądry! Im więcej chcemy przekazać, tym bardziej pogrążamy się w chaosie. Zbyt wiele informacji, zbyt dużo grafiki, zbyt wiele pomysłów, które mają przyciągać. Efekt? Wrażenie, że na twojej stronie dzieje się wszystko i NIC.

W tym wpisie damy wam #5 przykładów stron www, które naszym zdaniem: 1. Potrafią zatrzymać użytkownika, 2. Dają jasny przekaz informacji, 3. Naprawdę sprzedają!

Mamy nadzieję zbudować mini-kompendium żelaznych zasad, których trzeba przestrzegać, żeby stworzyć funkcjonalną, designerską, przejrzystą stronę internetową. Pokażemy wam, że nie zawsze oczywiste rozwiązania dają efekt, a co najważniejsze: najpierw musicie znać CEL i mieć odpowiednie treści, a dopiero potem rozpisywać swoje wizje. I co ciekawe: przekonamy was, że nie zawsze strony oparte na WordPressie są dobrym rozwiązaniem.

#1 Klimat robi robotę

Na stronie, zaprojektowanej z myślą o stworzeniu odpowiedniego klimatu, klient zatrzyma się na chwilę, bo będzie mu… całkiem przyjemnie. Rolę gra tu każdy detal, dedykowany nie tylko branży, ale tej jednej, konkretnej firmie. Za przykład niech posłuży smakowita strona, którą mieliśmy okazję realizować – czyli witryna piekarni. Co będzie tu najważniejsze? Kolory, prostota, ciepło, skojarzenia, jakie wzbudza w nas ulubione pieczywo. Każdy element, począwszy od tła, przycisków, poprzez zdjęcia, czcionki, a skończywszy na tym, co najważniejsze – logotypie, musi ze sobą grać. Możecie wyobrazić to sobie na zasadzie dobrze prosperującej maszyny, ale również: zespołu jazzowego, w którym każdy muzyk odgrywa ważną rolę. Muszą pilnować się nawzajem, prawda?

piekarnia-1

Czy wyobrażacie sobie stronę Centrum Prawa Żywnościowego utrzymaną w stylizacji witryny piekarni? Tu klimat musi być chłodniejszy, wskazujący na profesjonalizm, elegancję, wiedzę w zakresie tematu. Tak to działa!

cpz-2

#2 Treść musi mieć sens

Strona kancelarii prawnej, którą pokazaliśmy wyżej, to wyzwanie. Dlaczego? Bo trzeba było połączyć minimalizm z dużą ilością treści. Tak, można pogodzić jedno z drugim, uzyskując ład, porządek i przestrzeń, po której możemy swobodnie „wodzić” wzrokiem. Aby więc zatrzymać użytkownika potrzebne będą:

1. Dobrze napisane treści, które nie są laniem wody, ale niosą ze sobą ważną, ciekawą informację.
2. Rozlokowanie treści w taki sposób, aby można było zagarnąć ją wzrokiem już w pierwszych kilka sekundach.

Im mniej treści, tym lepiej, ale nie kierujmy się jedynie wyrzucaniem wszystkiego, co chcieliśmy przekazać! Poprzez grafikę, czcionki i kolory WSZYSTKO można poukładać w spójną całość.

#3 Element zaskoczenia

Dwa powyższe punkty to absolutny „must have”, bez którego nie ruszysz z miejsca. Jeżeli jednak zależy ci, aby Klient naprawdę zainteresował się twoją witryną, możesz go zaskoczyć. Czym? Pierwszym wrażeniem i koncepcją. Jak wyobrażacie sobie stronę fotografa ślubnego? Liczycie na młodą parę i plenery? W 90% przypadków tak, ale zobaczcie, jaką perełką jest witryna jessmarksphotography.com.au.

jesss

Na jej widok od razu poprawia się humor, a samo przeglądanie dedykowanych, specjalnie zaprojektowanych grafik, daje wrażenie ogromnego profesjonalizmu i pieczołowitości. Jednak przygotowanie takiej strony także ryzyko ryzyko: trzeba się nieco wysilić, aby przejrzeć portfolio, a to, co najważniejsze, czyli zdjęcia, zostało ukryte. W tym wypadku jednak ryzyko się opłaciło, a strona jest fantastyczną, stylową wizytówką. Całość zgadza się też z naszym punktem nr #1. Kolory są delikatne, cukierkowe, romantyczne – dokładnie takie, jak ślub!

Czasem koncept nie będzie się wiązał jedynie z grafiką, ale określeniem, co jest NAJWAŻNIEJSZE w twojej firmie? Usługi? Czyjaś wiedza? A może po prostu ludzie, którzy łączą jedno i drugie? Zobaczcie, jak wyeksponowanie ludzi na pierwszym planie może przykuć uwagę odbiorcy! Ma się ochotę dowiedzieć o chłopakach nieco więcej, prawda?

strona www

#4 Korzystaj z dobrodziejstw techniki…

…Ale zawsze z umiarem. Zanim zadecydujesz, co na twojej stronie ma się „ruszać”, zapytaj projektanta, czy będzie to funkcjonalne, czy nie spowolni strony i nie przytłoczy treści. Niemniej, zachwyt nad nowoczesnymi rozwiązaniami może polepszyć twoje wyniki sprzedażowe. Zerknijcie, jak świetnie radzi sobie strona Harvard UniversityGraduate School of Design. Żeby uzyskać ważne informacje, trzeba nieco „poszukać”, ale to zamierzone działanie, a działająca i kooperatywna strona nie męczy, ale intryguje.

san2

#5 Uwaga tkwi w szczególe…

…tak, jak przysłowiowy ‚diabeł’. Zadbaj, aby każdy element na stronie działał. Formularz kontaktowy, „doradca klienta”, slider, linkowanie, wersja mobilna. Ta ostatnia jest może nawet ważniejsza od wersji na komputer: musi być równie funkcjonalna i atrakcyjna!

fot1
Każda strona, o której pisaliśmy, ma swoją specjalnie przygotowaną wersję mobilną!

Wspomnieliśmy jeszcze o WordPressie. Dlaczego nie warto opierać ważnych projektów na tym silniku? Pisaliśmy już o tym na naszej stronie firmowej przeczytaj. Od czasu publikacji wpisu niestety niewiele się zmieniło w tym zakresie a jeśli już to na gorsze. Niedługo przygotujemy obszerniejszy raport na ten temat z podaniem alternatywy dla WP. Tymczasem zapamiętajcie że liczy się tylko to, co:

1. Jest zaprojektowane DLA TWOICH potrzeb. Dedykowany CMS to gwarantuje!
2. Daje bezpieczeństwo i działa na medal.
3. Nie jest szablonowe!

Stwórz ciekawą, przejrzystą, funkcjonalną i działającą bez zarzutu stronę, a użytkownicy będą na nią wracać!


Podobał Ci się ten tekst? Zapisz się do naszego newslettera.


danuta-awolusiO autorce

Danuta Awolusi – copywriterka, redaktorka. Pisarka i wokalistka gospel, zakochana w muzyce.

Related Post


Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *