view_column
menu

4 kluczowe rzeczy, które zbudują pozytywny wizerunek Twojej firmy.

Profesjonalizm chyba nie jest ci obcy? Założyłeś firmę, więc zależy ci na nim. Prawda? Ale prowadzenie biznesu, bez względu na branżę, to wielkie wyzwanie. Tysiące spraw i pytanie: na czym się skupić? Jak dać jakość? Jak się wyróżnić? Odpowiedź, jak przysłowiowy diabeł, tkwi w szczegółach. I w konsekwencji. Im większy chaos wokół budowania wizerunku marki, tym bardziej sprzeczne komunikaty wysyłasz do odbiorcy.
Tracisz na tym, a wystarczy… zadbać o wizerunek kompleksowo.

Wizerunek firmy buduje zaufanie. Chcesz się nauczyć, jak to wykorzystać?

Spójny wizerunek firmy

Spójny wizerunek robi piorunujące wrażenie na odbiorcy!

Nie sztuką jest przyciągnąć klienta atrakcyjną ceną lub promocją. Taki klient przyjdzie i odejdzie, bo dosłownie za chwilę skusi go ktoś inny. Profesjonalistę poznać po tym, że potrafi rozpoznać potrzeby klienta i sprawić, żeby chciał zostać. A klient, wbrew temu, co myślą niektórzy spece od reklamy, nie jest głupi. Sprawdzi Cię, zbuduje sobie wyobrażenie o Twojej firmie na podstawie tego, co znajdzie w sieci i co zobaczy na pierwszym spotkaniu.

Wyobraź sobie restaurację, która nie oferuje smacznego jedzenia i świeci pustkami. Wrzuca swoją ofertę na Groupon (promocyjne zakupy grupowe w niskich cenach), ale okazuje się, że niewiele to pomaga. Część osób sprawdza restaurację w Internecie i rezygnuje, bo opinie są fatalne, wystrój wnętrza odstrasza, a strona www pieczętuje złe wrażenie. Niektórzy jednak przychodzą, ale już po otrzymaniu brzydkich kart menu odechciewa im się tej wizyty, a posiłek jest gwoździem do trumny. To jaskrawy przykład, jednak właściciel jest przekonany, że to za wysokie ceny odstraszały gości. Będzie je więc obniżał, zapominając, że nie tak buduje się lojalność i zaufanie gości…

No dobrze. Nie o tobie ta historia. Ty masz świetną ofertę, chęci, chcesz zacząć w pięknym stylu. Co zrobić, żeby nie było „falstartu?”

#1 Logo i strona internetowa, która przemawiają za Ciebie

Strony www to teraz coś więcej niż kotwica, która trzyma twoje „miejsce” w sieci. Przecież możesz mieć tylko fanpejdż albo wizytówkę w Google. To za mało, jeżeli mówimy o profesjonalnym wizerunku firmy, no chyba, że masz bardzo przemyślaną, ciekawą koncepcję wizerunkową. Jeżeli klient nie może znaleźć twojej strony internetowej, czuje niepokój. Przecież to standard, dlaczego ty postanowiłeś zaniedbać tak ważny kanał komunikacyjny? Jeżeli już znajdzie stronę, która nie potrafi czytelnie, prosto i estetycznie opowiedzieć o tym, co klient może zyskać i jaką jakość dajesz – przegrałeś.

Podobnie rzecz ma się z logiem. Będzie dla twojej marki czymś więcej niż znakiem. Będzie wyprzedzał każdą treść i cały potok słów, mówiąc: jestem najlepszy. Świadomy swojej wartości. Daję jakość.

Logo twojej firmy i strona internetowa

trishiagrace.com – prostota, elegancja, funkcjonalność. Klucz do sukcesu!

Jakość i prostota wizerunku firmy

Tu jakość i logo przemawiają same za siebie. Zero sprzeczności. Czysta efektywność!

#2 Chcesz uwodzić klienta dyskretną elegancją? Postaw na detale!

Znalazłeś agencję, która zrobiła dla Ciebie świetne logo i stronę www. Klient przegląda projekt i myśli sobie: z kimś takim chcę pracować. Umawiacie się na spotkanie. Pierwszą czynnością jest wymiana wizytówek. Dajesz taką, którą masz z przeszłości. Wygląda zupełnie inaczej niż strona www. Inne czcionki, kolory, nawet logo nie to samo. Za chwilę podsuwasz ofertę. Wydrukowałeś ją, żeby klient na pewno Cię zapamiętał. To dobry ruch, ale dlaczego teczka jest biała, a papier firmowy zupełnie odbiega kolorystycznie od wizytówki i strony internetowej?

Szanse, że przekonasz klienta do siebie oczywiście istnieją. Liczy się rozmowa, jakość oferty, twoja osobowość. Ale…

Załóżmy, że zaraz po spotkaniu z tobą klient umawia się na jeszcze jedno spotkanie, z konkurencją. Spotyka się z kimś, kto ma równie dobrą ofertę i czarującą osobowość. Na dodatek jego teczka, wizytówka, a nawet papier firmowy wyglądają schludnie, widać, że zostały specjalnie zaprojektowane.

konsekwencja i ciekawy pomysł

Konsekwencja, pomysł i elegancja. Strzał w dziesiątkę….

Już samo spojrzenie na teczkę lub wizytówkę stawia przed oczyma rozmowę nie z tobą, ale właśnie z konkurencją. Zagrały szczegóły. Wrażenie zrobił detal, dbałość o sprawy pozornie nieistotne, które jednak przechylają szalę, niestety – nie na twoją stronę.

Michał Stachura, który na co dzień pracuje właśnie nad takimi detalami, nie jest szczególnie zaskoczony `taką sytuacją`.

Coraz więcej firm dostrzega korzyść z wprowadzenia własnego wizerunku w materiałach jakie prezentuje na rynku, choć niestety duża część jeszcze nie przykłada do tego wagi, traktując swój wizerunek w Internecie i `realu` jako coś zbędnego. Czasem rodzi się z tego wielki chaos, który sprawia, że wszystkie starania idą na marne.

#3 Jak spotęgować efekt zachwytu i uznania jednym, prostym trikiem?

Już teraz można zrobić małe podsumowanie. Zaczynasz rozmieć, że budowanie marki i zaufania klienta, który będzie lojalny, zależy w dużej mierze o tego, jaki jest wizerunek firmy. Musi być spójny, wiarygodny, schludny.

Masz już porządną stronę internetową, wizytówkę, papier firmowy, a nawet teczkę na oferty. Kolejny krok? Umowę wyślij w firmowej kopercie. Fakturę także wydrukuj na swoim papierze, specjalnie przygotowanym. Firmowy upominek w eleganckim pudełku z logotypem to detal, który wywołuje efekt zaskoczenia i wzbudza… ogromny szacunek. Czego możesz się spodziewać, jeżeli dopilnujesz wszelkich szczegółów? Michał podpowiada z własnego doświadczenia:

Myślę, że ktoś wykonał fajną pracę. Od razu wiem, że z kimś kto dba o siebie i swój wygląd będzie mi się lepiej rozmawiało niż z kimś kto tego nie robi.

prosty i czytelny przekaz

mugscafe.org. Bardzo proste, a mówi więcej niż jakakolwiek reklama.

Proste? Tak. Proste rzeczy to klucz do sukcesu. Spójny wizerunek, przemyślana komunikacja i elegancja we wszystkim, co robisz. Bez względu na to, czy publikujesz zdjęcie na fanpejdżu, wysyłasz faktury czy paczkę do klienta. Nigdy nie pozwalaj sobie na spadek jakości, a odbiorca zostanie z tobą i polecą Twoje usługi znajomym.

#4 Jak wyprzedzić innych o krok? To banalnie proste!

Zainspiruj się tym, co płynie spoza granic kraju. Tam spójny wizerunek marki to podstawa. Od tego się zaczyna, a dopiero potem dobudowuje się kolejne elementy. I tylko to sprawia, że sukces przychodzi nieco szybciej – po prostu zostajesz zapamiętany i już na wstępie punktujesz. Warto spróbować. Koszty inwestowania w rozwój marki wcale nie są duże.

Przygotowanie pakietu podstawowego (logo, projekt wizytówki, projekt teczki firmowej i papieru firmowego) to koszt 1500.00 zł. Jeśli dodamy do tego wygląd strony internetowej koszt wzrasta do 2100-2300 zł tak więc nie są to duże pieniądze.

Być może dla początkującego przedsiębiorcy niemałe, ale… to koszt, który zwróci się szybko! Pominięcie tego kroku może z kolei spowolnić rozwój. Mniej klientów i mniej twojej własnej pewności siebie. Mniej rozpoznawalności, więcej niepotrzebnej pracy, aby pozyskać klienta.


Podobał Ci się ten tekst? Zapisz się do naszego newslettera.


danuta-awolusiO autorce

Danuta Awolusi – copywriterka, redaktorka. Pisarka i wokalistka gospel, zakochana w muzyce.

— Źródła & Przypisy —

behance.net/gallery/44900477/hobex-Payment-Systems-Branding-Identity

behance.net/gallery/29427459/iClips-Rebranding

issuu.com/carol_pistone/docs/barnes___noble_issuu

identitydesigned.com/bosphorus/

behance.net/gallery/16294685/BRANDING-FITT-LAB

Related Post


Powrót

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *